FIMNET-TUNNISTAUTUMINEN

JÄSENELLE

Tilaa tunnukset tästä

Tunnuksien hallinta

Mitä palveluita saan tunnuksilla?

Fimnet-tunnuksella pääset kirjautumaan monipuolisesti erilaisiin verkkopalveluihin ja järjestelmiin. Tunnistautuminen mahdollistaa mm. seuraavaa:

  • Monipuolisen sähköpostiohjelman
  • Pääsyn liiton jäsensivuille
  • Ilmoittautumisen liiton tilaisuuksiin, erilaisiin koulutuksiin ja tapahtumiin
  • Yhteydet tietokantoihin
  • Keskustelutaulujen käytön
  • Pääsyn Lääkärilehden artikkeleihin ja Lääkärilehden uutiskirjeen tilaamisen
  • Omien yhteystietojen päivittämisen liittosi jäsenrekisteriin
  • PuhTi-puhelinreseptipalkkioiden tilitysten seurantajärjestelmään liittymisen
  • Etsi Lääkäri -palvelun
  • Palkkatohtori-palvelusta tietoa lääkärien keskiansioista ja palkkajakaumista
  • Practicus-palvelun vastaanottopalkkioiden arvioimiseen
  • Lääkärikaupan tuotteiden, lomakkeiden ja kirjojen tilaamisen
  • Fimnet-sähköpostiosoitteiden osoitehakemiston käytön (kollegahaku)
  • Pro Medicon Lääkärien koulutuskalenterin seuraamisen.

Fimnet-tunnus on Lääkärikompassin tarjoama maksuton palvelu Lääkäriliiton ja muiden asiakasliittojen jäsenille.  Tunnuksen avulla selvitetään käyttäjän henkilöllisyys hänen tunnistautuessaan sähköisiin asiointipalveluihin tai hänen tehdessään sähköisiä hankintoja.

Käyttö on helppoa

Fimnet-tunnistautumisen käyttö on helppoa. Saatuasi tunnuksen hallinnoit tiliäsi palvelunhallinnasta tai voit itse muuttaa käyttäjätunnuksesi tai salasanasi. Erillisiä tunnuslukulistoja ei tarvita, vaan tunnistautumiseen käytetään luomaasi henkilökohtaista salasanaa.

Fimnet-tunnus on turvallinen

Fimnet-tunnus täyttää sähköiselle tunnistamiselle asetetut vaatimukset ja on turvallinen tunnistautumiskeino. Tunnistautuminen tapahtuu salattuna ja erillään asiointitapahtumasta. 

Mitä jos salasanani hukkuu?

Salasanaa ei koskaan saa antaa kenellekään toiselle, kirjoittaa ylös eikä säilyttää paikassa, josta se on varastettavissa. Mikäli epäilet, että salasanasi on joutunut vääriin käsiin, tulee sinun ottaa yhteyttä Fimnetin asiakaspalveluun, asiakaspalvelu@fimnet.fi, 020 743 5180. Mikäli sekä tunnus että salasana joutuvat vääriin käsiin, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluun. Tili suljetaan tällöin heti.

Mitä jos en muista salasanaani?

Salasanan lisäksi myös käyttäjätunnuksen on oltava oikeassa kirjainkoossa. Käyttäjätunnus sisältää yleensä vain pieniä kirjaimia. Jos et pääse kirjautumaan, pyydämme ensiksi tarkistamaan käyttäjätunnuksen ja salasanan kirjoitusasun.

Mitä jos en muista käyttäjätunnustani?

Nyt voit käyttää myös Fimnet-sähköpostiosoitettasi kirjautumistunnuksenasi Fimnet-tunnistautumisen vaativissa palveluissa.

Salasanan palauttaminen

Klikkaa Fimnet-palvelun etusivulta kohtaa "tunnus tai salasana hukassa?"

Seuraa ohjeistusta kadonneen käyttäjätunnuksesi tai salasanan saamiseksi.
Mikäli yhteystietosi ovat ajan tasalla oman liittosi jäsenrekisterissä, voit tilata uuden salasanan tekstiviestillä. Pidäthän huolen, että kaikki yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Mikäli tietosi eivät ole ajan tasalla lähetämme tunnuksesi sinulle ammattiliitostasi saamaamme kotiosoitteeseen postitse.

Yhteystiedot - Fimnet-asiakaspalvelu

Asiakaspalvelun tavoittaa sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@fimnet.fi ja puhelimitse numerosta 020 743 5180. Asiakaspalvelu on auki arkisin klo 9.00 - 16.00.

Tunnustilaukset: www.fimnet.fi/tunnus.
Salasanan vaihto ja palvelunhallinta: www.fimnet.fi/hallinta.